top of page

Cyklotrasy

Cykloturistiku lze v našem regionu spojit s prohlídkou památek a přírody. V rozmanité krajině Broumovska si na své přijdou nejen příznivci pěší turistiky, ale i příznivci cykloturistiky - vyznavači horských i trekkingových kol, přátelé méně náročných terénů i rodiny s dětmi. Na kole je možné navštívit sousední Polsko, ať po silnici nebo po cyklostezkách.

Vyznačené cyklotrasy na Broumovsku navazují na podobně značené trasy v polském příhraničí. Značení cyklotras v terénu odpovídá standardům KČT. Jednotlivé trasy jsou v terénu doplněny odpočívadly a informačními tabulemi (s mapou regionu, informacemi o zajímavostech v daném úseku trasy a informacemi o nejbližších službách).

Pro trasy vedoucí přes Polsko je třeba platný cestovní pas nebo občanský průkaz.

Více informací včetně půjčoven a servisů naleznete na portálu BIKE RESORT

Okruh kolem Adršpachu

Středně obtížná trasa vedoucí částečně po silnicích III. třídy, ale většinou po zpevněných polních cestách. Trasa je velmi hezká, vede v bezprostřední blízkosti Teplicko-adršpašských skal s pěknými výhledy na skalní města i okolí. Za dobrého počasí jsou např. z rozcestí Pod Zvětralým vrchem vidět Krkonoše. Trasa je vhodná pro rodiny s dětmi. Z Teplic nad Metují se vydáme po cyklotrase č. 4036 do Adršpachu, kde se můžeme vlakem vrátit zpět do Teplic.

Zajímavosti na trase: Jiráskovy skály - skalní útvary Jiráskovy skály jsou součástí Adršpašsko-teplických skal a leží nedaleko Teplic nad Metují. Skály získaly název podle osady a zříceniny hradu Skály, kam Alois Jirásek umístil děj svého stejnojmenného románu. Nachází se zde Černým jezírkem okolo bývalého středověkého hradu Skály (Bischofstein). Hrad byl postaven koncem 14. století a dnes jsou zde patrné části zdiva, zbytky hradní branky a schodůtesaných přímo do skály. Na vrcholu je skalní vyhlídka, z které je krásný pohled na stolovou horu Ostaš, Polici nad Metují, polské Góry Stolowe a na Orlické hory.

Od Broumovských Benediktínu až do Adršpaškého skaláku

Nenáročnou cestu pro celou rodinu vhodnou pro silniční kola můžete začít prohlídkou Broumovského Kláštera a návštěvou kavárny. Samotná cesta pak vede na Meziměstí, polský Miroszow, zpět přes Zdoňov do Adršpachu. Cestu si můžete zpříjemnit návštěvou v Meziměstí, kde můžete podle ročního období volit mezi centrem Walzel a koupalištěm.

3 kopce krásných výhledů na Broumovsko

Trasa, při které nás čeká náročnější stoupání, ale rozhodně bude stát za to !

Začínáme v Broumově, a pokračujeme po silnici do Olivětína k broumovskému pivovaru Opat. Odbočíme vpravo a delším stoupáním, které je zakončenou vydatnou stojkou dorazíme až na osadu Janovičky, do srdce Javořích hor. Zde se můžeme občerstvit a vydat se přes turistický hraniční přechod do Polska, do města Głuszyca, nebo pokračovat po cyklotrase Javoří hory po lesních cestách dál v putování.

Okruh Javoří hory je náročnější, a proto malým výletníkům doporučujeme: vydat se z Janoviček zpět z kopce dolů a na prvním rozcestí odbočit vpravo a dojet do Heřmánkovic. Po náročnějším sjezdu odbočíme vlevo a pokračujeme obcí Heřmánkovice až ke křižovatce. Na té odbočíme znovu vle- vo a pokračujeme znovu po silnici až k pivovaru a pokračujeme zpět do Broumova.

Zajímavosti na trase: Klášter Broumov - klášter v Broumově patří k nejvýznamnějším turistickým cílům Broumovska. Při prohlídkovém okruhu navštívíte klášterní kostel sv. Vojtěcha, klášterní knihovnu a spatříte unikátní kopii Turínského plátna v refektáři kláštera.

Z Police k rašeliništím národního parku Góry stolowe

Z Police n/M vystoupáme po nefrekventované silnici obcí Suchý důl na Slavný a pokračujeme lesní asfaltkou na Pánův kříž. Po štěrkové cestě sjedeme na Machovský kříž a hraniční cestou mezi skalami dojedeme na Pasterku. Odbočíme u chaty PTTK do cesty „nad Urwiskiem“. Překřížíme silnici Radków-Karłów a po dalším kilometru odbočíme vpravo k rašeliništi Niknąca Łąka. Překřížíme Praski a Kręgielny Trakt a souběžnou cestou se vrátíme ke Karłówu. Přejedeme sinici a po červ.t.z. vystoupáme na Lisi Grzbiet. V polovině hřebenu odbočíme po lesní cestě vlevo, abychom kolem rašeliniště Kragle Mokradlo po naučné stezce „Czynna ochrona ekosystemów w PNGS“ objeli skalní bludiště Błędne Skały. Po asfaltce (freerideři po červené) sjedeme na Drogu Alexandra, po níž traverzujeme na Bukowinu. U vyhlídky na louce odbočíme vlevo a po bledě modrých šipkách (Rallye Sudety) sjedeme singltrek do Pstražne. Na dolním konci vesnice je skanzen a smažírna ryb. v Dolech přejedeme do Čech, ve Žďárkách se napojíme na šipky Sudet vedoucí přes Vysokou Srbskou k Bezděkovu. Do Police dojedeme po silnici.

Polická pro celou rodinu

Lehká vyjížďka vhodná pro trekingová kola a rodiče s dětmi vedoucí po nefrekventovaných asfaltkách a zpevněných polních cestách. Kromě výhledů do kraje nakoukneme do 4 kravínů a mineme přes 10 pískovcových křížků. Od penzionu Adler (parkoviště) stoupáme po asfaltce cyklotrasou 4151 na Pohoř, kde obočíme vpravo ke kravínu. Asfaltovou polní cestu s krásnými výhledy na Polici, Ostaš a Bor i rokle Broumovských stěn dojedeme na poutní Vambeřickou cestu. Prudším sjezdem - pozor na výmoly - sjedeme k Barešovu kříži. Zde lze okruh zkrátit sjetím po asfaltce do Suchého Dolu. Jinak pokračujeme po 4151 táhlým stoupáním po rozbité asfaltce na Slavný. Zde je možnost občersvení u Majky nebo Vejra. V dolní části Slavného odbočíme zprvu stoupající asfaltkou doleva (Trhovice, žlutá t.z.) a sjedeme do Suchého Dolu. Mineme nepřehlédnutelný Ticháčkův statek a po c.t. 4000 stoupáme k Hlavňovu. U kravína odbočíme vlevo a c.t.4003 překonáme Klůček a sjedeme do Police.

Dětská projížďka kolem Police nad Metují

Lehká cykloturistická trasa vhodná pro děti. Po vystoupání po asfaltové silničce na Radešov vede po náhorní plošině s krásnými výhledy na Ostaš, Bor, Hejšovinu, Broumovské Stěny, ale i Krkonoše a Orlické hory. Popis: Start z východiska cyklotras (parkoviště u autobusového nádraží) - 200m po silnici západním směrem - před kruhovým objezdem doleva směr Radešov (červená tur. zn.+ cyklotrasa 4152) - 600m stoupání lesem po úzké asfaltce - po vyjetí z lesa stoupání končí, po 500m jsme v obci Radešov. Za obcí koňské ohrady. U rybníčka uhneme mírně vpravo do polní cesty (stále červená t.z. + c.t. 4152), u bývalé skládky odbočíme asfaltkou doprava, po 100m opět polní cesta. Od zrekonstruovaného statku je cesta zpevněná asfaltovým recyklátem. U prvních chalup obce Bezděkov n/Met odbočíme z červené t.z. a c.t. 4152 vpravo zkratkou k haltýřům (zastřešené nádrže na vodu), odkud pokračujeme východním směrem travnatou cestou po žluté t.z. na nezpevněnou polní cestu. Na severovýchodním (horním) konci obce Bezděkov nad Metují překřížíme silnici a pokračujeme polní asfaltkou po žluté t.z. a c.t. 4150. Mineme hnojiště a pokud zrovna nezraje kukuřice, otevřou se nám krásné rozhledy. Asfaltkou dojedeme na hranu prudkého klesání (přes Sekyru) a po projetí "sedla" se napojíme na bělskou silnici (asfalt), po níž sjedeme doleva do Police n/Met (c.t.4000). V Polici u penzionu Adler projedeme dlážděnou křižovatku doleva a ještě před mostečkem odbočíme opět doleva a asfaltovou Radimovskou ulicí dojedeme do výchozího bodu trasy.

Sudety Tour Road 100km

Trať závodu vede kopcovitou krajinou Sudet po kvalitních komunikacích a vyznačuje se kratšími, ale náročnými stoupáními, z nichž nejznámější jsou Vysoká Srbská, Bezděkov, Odolov, Chvalečské serpentiny a závěrečné serpentiny do cíle na Bišíku. Trať je značena černými trojúhelníky ve žlutém čtverci 14 x 14 cm na svislém dopravním značení a šipkami se „S“ na silnici. Povrch trati je z 96 % asfalt a 4 % dlažba.

Okolo Broumova

Trasa určená pro nejširší veřejnost. Po polních a lesních cestách po úbočí Broumovského výběžku. Trasa vás zavede i do málo známých míst, drsných i romantických zákoutí s nádhernými výhledy do široké krajiny. Vede katastry obcí Hejtmánkovice, Křinice, Martínkovice, Božanov, Otovice, Šonov, Rožmitál (Broumov), Heřmánkovice, Ruprechtice (Meziměstí), Hynčice a Jetřichov.

Více informací včetně půjčoven a servisů naleznete na portálu www.bikeresort.cz